fredag 7 november 2014

Skrivit på papper, bygglovsansökan inlämnad och bankproblem.

Fredagen förra veckan så skrev vi under avropet, slutligbeställningen och nått till som jag har glömt.
I går kom bygglovshandlingarna, så i dag åkte vi och skrev under dom så dom kunde lämnas till kommunen. Så jäkla kul!

Vi fick också reda på att våra närmsta grannar inte kommer bygga där, så det kommer vara en tomt ledig mellan oss och våra vänner. Vi vill ha en trevlig och bra granne, any takers? ;)

Jag fyllde år i onsdags (så nu har jag lämnat 20+ efter mig)
Thomas har fixat så vi ska åka och titta när dom bygger vårt hus! Ska bli så kul!
Vi har ju bara ca 20 mil till husfabriken i Sundsvall. Nu ska vi bara bestämma vilket byggskede av huset vi vill se. Jag vill ju gärna se när det nästan är klart, men det beror ju också på när Thomas är hemma. Vi får se!

Vi fick också ett brev från Swedbank i dag om att vårt lån inte är betalt. Med hjärtat i halsgropen ringde vi vår nya bankman på Nordea och frågade vad som hade hänt.
Tydligen så hade han glömt att lägga upp ett lån för oss på Nordea och löst vårt lån hos Swedbank. Ojdå, så kan det gå. Men fem minuter efter vi lagt på så var det fixat. Skönt med en bank som det händer grejer med på en gång. När vi hade Swedbank fick vi alltid vänta.

I morgon ska Thomas och hans pappa ta ner träden på vår tomt. Det är fyra jättestora tallar som ska ner. Plus att dom ska hjälpa grannarna att ta ner deras tre tallar också. Hoppas att dom hinner!
Sen ska jag köpa halm och lägga ut som isolering mot tjälen. Hoppas jag klarar det själv eftersom Leon fyller år på söndag och Thomas åker till Norge på eftermiddagen. Kanske får hjälp med det, så det går nog bra. En halmbal väger ca 400 kg så dom är ju inte lätt.

Ja, just ja. Placerade ju huset på tomten för nån vecka sen. Det hamnade längst bak mot den streckade linjen, och precis mitt emellan tomtgränserna. 11 meter in på varje sida.

2 kommentarer:

  1. Vad roligt att få kika i fabriken på huset!
    Härligt att ni skrivit under slutbeställningen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det ska bli så kul! Stor fördel att vi inte har så långt till fabriken. :D
      Vi måste välja om bänkskiva, eftersom vi valt underlimmad diskbänk så blir Basalt slate, som vi valt, för kort. :( Jag ska åka och titta vilken som passar näst bäst i eftermiddag.

      Radera