onsdag 6 maj 2015

Födelsedagskalas och lister

I går fyllde Adrian 5 år och vi hade ett minikalas med mormor, morfar, farmor och farfar. Jättemysigt!
Jag var i lägenheten hela dagen, och det kändes jättekonstigt att inte vara i huset alls. Jag tror jag varit där varje dag sedan vi fick tillträde.

I dag var jag, Adele och mamma där och satte lite lister. Det gick rätt bra, så nu är taklisterna klara i vardagsrum och kök. Sen satte vi listerna på badrumsdörren och en golvlist till i hallen.
Mamma ska jobba i morgon natt, men hon kommer ändå och hjälper mig i morgon så jag hoppas att vi hinner sätta lister runt tvättstugedörren, golvlisterna som jag kan sätta vid den och alla taklister i sovrummen och kanske hallen. Då är det bara dörrarna och dörromfattningarna kvar när Thomas kommer hem. Och kaminen också då förstås, men det verkar ta tid tyvärr. Hade varit skönt att få upp den eftersom den står lite i vägen just nu. Men med lite flyt och tur så hinner vi klart den här veckan. Hurra! Hoppas nu bara att vi får besikta så tidigt som möjligt nästa vecka så vi kan flytta in.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar