tisdag 9 juni 2015

Inget fiber, inga inlägg!

Jag vet att uppdateringarna verkligen är glesa, men vi har fortfarande inget fiber och det går seeegt med mobil uppkoppling så det blir inte att jag skriver så ofta tyvärr. 
Här händer det grejer hela tiden. Vi har fått kaminen installerad och sotaren har godkänt den, så det är väldigt skönt med tanke på att sommaren verkar komma igång sent i år. 

Vi har börjat att måla huset också och det blir så snyggt! Hann en del innan Thomas åkte till Norge i söndags, men det är mycket kvar också och jag får ingenting målat alls när jag är själv med barnen. I söndags somnade dom lätt så jag gick ut och målade strax efter åtta och slutade 23:30 ungefär. Jag är höjdrädd och klättrar inte gärna på stegar, men upp till avdelningen mellan våningarna vågar jag i alla fall. Jag hade börjat med att stå på marken och måla så långt jag kunde utan stege för Thomas hade vår stege. Men så fick vi låna grannens stege, så Thomas tog den och jag tog vår och målade så långt jag kunde. Det går i alla fall framåt. I går hann jag inte måla nått alls, för jag städade och putsade inför dagens värdering av huset. Den gick bra, och vi är nöjda med värderingen.  Nu får vi se hur det går på banken också. Vet inte när det blir, men det är väl inte alltför långt borta. 

Vi fick problem med avloppet för snart två veckor sedan också. Det var helt enkelt stopp, och jag lyckades inte få bort det och Thomas var inte hemma på kvällen när det hände. Men han kom hem dagen efter och han hittade vart problemet var. Rensröret ute på gården hade blivit igentäppt med jord och stenar. Så vi fick ringa hit en spolbil, och det tog ett bra tag men tillslut fick han bort det och sedan dess har allt varit finemang! 

Här kommer lite bilder från målningen, på kaminen och vår nyckelförvaring. 


Premiäreldning!


Entresidan där det grå är målat en gång. 


Typiskt vår humor! 


Min man har inga begrepp om vad som är farligt och inte... 


Nattjobb för frun


Mycket nöjd med vår nyckelförvaring! 







2 kommentarer:

  1. Ser jättefint ut!
    Här har det regnat så mkt att vi inte kunnat påbörja målningen, nu har det varit torrt ett par dagar så nu hoppas jag det torkat upp så vi kan komma igång! :) Hur har ni gjort med stuprännor och liknande, har ni monterat ner det under målningen?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har regnat till och från här också men inga störtskurar så huset är torrt. Vi har inte börjat måla knutarna än utan gör det när vi målat klart allt det grå helt. Men vi kommer skruva ner stuprören när det är dags. :)

      Radera