fredag 27 mars 2015

Äntligen kom dagen!

Dagen då vårt hus kom! Vi har haft barmark jättelänge, men som jag skrev i morse så hade det kommit 10 cm snö i morse. En av hussäljarna hade åkt till vår tomt klockan 6 i morse för att skotta vår grund. Vi tänkte på det i går och frågade vår säljare men han sa att det ordnade sig, så vi släppte det. Men ingen sa nått till oss i morse, så vi kom inte ner förrän vid åtta ungefär. Liiite dåligt samvete.
Det har snöat precis hela dagen. Rätt mycket dessutom. Så typiskt när vi ska göra nått dom verkligen hade varit bra om det inte var nån snö.

Ja, så när vi kom dit så var det strul med kranen. Det var för mjukt i backen, så ett tag lät det som att det inte skulle bli nått hus i dag. Då blev vi sjukt nervösa. Sen kom dom fram till att den antagligen stod där det var grävt för el och avlopp så dom flyttade den en bit. Det funkade inte heller till en början, men sen fick dom till det och lyfte upp delarna till takkupan och sen första delen av huset. Då började kranen att tuta för det var tungt, men dom fick till det i alla fall som tur var. Jag var så nervös att jag inte kunde titta. Efter det flöt det på rätt bra. Mitt på dagen åkte dom på lunch eftersom det snöade så mycket så dom var tvungen att ha en strategi så det inte blev blött i huset.
Efter lunchen åkte jag och Thomas hem en sväng och när vi kom tillbaka så sopade hussäljarna av mellanbjälklaget medan snickarna byggde gavlar och tak. Så bra jobbat av samtliga inblandade!
Thomas kunde inte hålla sig ifrån att hjälpa till han heller. Han älskar ju att bygga, så det passade ju utmärkt. Vi fick gå in en sväng också, så det kommer bilder på det med.

Nu är i alla fall huset tätt, och på måndag kommer takpannorna på hoppas jag. Det ska snöa massor då med, men jag hoppas dom löser det ändå.

Kommer snart ett inlägg med bara bilder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar