fredag 27 mars 2015

Bildbomb från husleveransen!

 Lyftkranen


 På väg att lyfta


 Andra lastbilen


 Första delen på väg på plats


 Jag var jättenervös






 Andra delen på väg



 Riktigt bra jobbat


 Andra delen på plats



 Efter vi kom från lunch, så var gavlarna på plats


 Takkasetterna på väg upp




 Nästan alla på plats. Bara kupan kvar


 Första delen på takkupan är på plats




 Snart är allt på plats


 Tätt och klart! 


 Tvättstugans golv. Älskar det! 


 Vårt sovrum


 Vardagsrummet


 Köket


 Kök


 Här ska kyl och frys stå


 Kommoden i badrummet. Mycket plats!


Badrumsskåp. Älskar vårt val av våtrumsmattor!


SLUT! 

8 kommentarer:

  1. Härligt att ert hus är på plats nu! Ser fint ut :)
    Nyfiken på vilken kökslucka ni valde?

    SvaraRadera
  2. Ja, det är så skönt att det är på plats! Var lite nervöst där ett tag. Inte jättelänge kvar till ert hus kommer heller. :D

    Vi har faktiskt valt både standardluckor och standardhandtag. Jag tyckte dom var snygga, och allt är en förbättring jämfört med där vi bor nu. :P
    Jag är jättenöjd med vårt val också. Jag var tveksam till bänkskivan innan jag såg den. Nu tycker jag det blev jättebra!

    SvaraRadera
  3. Men vad hände för strul med kranen?
    Vi betalar myyyycket för vår kran, behöver ju en extra stor då huset ska lyftas högt upp.
    Snö hoppas jag också vi slipper, men i det här landet vet man ju aldrig ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi betalade 15 000:- extra för en större kran, men det var för mjukt i backen även fast dom varit där och besiktigat två gånger innan. Men dom löste det i alla fall, men i början lät det som att det inte skulle bli nått hus i fredags alls. Dels på grund av snön och dels på grund av kranen. Men dom är bra på att lösa saker. Det var inte kul att stå där och tänka att vi skulle bli tvungen att skicka hem alla och ta det en annan dag. Dyrt!

      Radera
  4. Oj, hoppas verkligen att vår kranuppställningsplats är ok. Vi betalar 75 000 extra för kranen så vi har inte utrymme för den ska komma dit mer än en dag. Ironin i att vi köpt SMV's minsta hus men behöver en av Sveriges största kranar... ;)
    Skönt att det löste sig för er!
    Man blir ju nojig för allt som kan hända när det handlar om mycket pengar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kommer säkert att gå bra för er också. :D Vi hade sämsta tänkbara utgångsläge egentligen. Tror kranen stod där vi hade isolerat för vatten och avlopp, så det var för mjukt därför. Men dom löste det, och det var huvudsaken. Men jag vågade inte ens titta när dom lyfte husdelarna. :P
      Håller tummarna för att allt ska gå som ni vill. Vart kommer kranen stå på er tomt?

      Radera
  5. Ja jag hoppas det :)
    Kranen kommer stå på tomten som är nedanför oss, det är vår mark-kille som ska göra uppställningsplatsen så jag tror och hoppas han har koll!

    SvaraRadera