torsdag 12 mars 2015

Färdig grund, stor räkning och två veckor till leverans.

Det är så spännande nu! Tänk att det bara är två ynka veckor kvar till vårt hus kommer! 
Fy sjutton vad jag längtar. Sist jag skrev så skulle grunden vara klar, och det var den nog. Vi åkte aldrig dit den dagen, men på fredagen förra veckan var den klar och grannens grund hade kommit plus att han börjat gräva på en andra grannes tomt också. Snabba ryck! 

Vi har ju haft lite beslutsångest över vilken färg vi vill ha på huset. Vi tycker precis samma sak, mörkgrått med vita knutar är snyggast, men helvitt blir enklare på sätt och vis. Problemet med helvitt är ju att vi vill ha exakt rätt nyans, och att den dessutom matchar dörrar och fönster. 
Efter diskussioner (via facebookchatten eftersom Thomas är i Norge till nästa fredag) så kom vi fram till ingenting. Så, jag gjorde det enda rätta och frågade på Facebook. Och det gick ju jättebra. Inte en enda som tyckte vitt, eftersom alla andra har det och vem vill ha som alla andra. Haha, jo det är ju sant. Alla andra hus på gatan just nu är ju vita, och vi ville ju helst ha det grått. Dessutom får vi hjälp av en kompis att måla det, så i sommar blir det grillning och öl som tack för hjälpen. :D 

Vi bestämde oss för att fasaden blir s 6502-y och knutbrädor och sånt får bli s 0502-y. Tror det kommer bli kanonbra! Så jag har fyllt i pappren på färgbeställningen, så jag får se när jag har möjlighet att skicka det. Skulle tro att det blir på måndag när kidsen ska på förskolan. 

I dag fick vi dessutom räkningen på huset. Jösses vad läskigt att få en räkning på över en miljon. 
Hoppas det är första och sista gången. Tur att det är till nått efterlängtat. Vårt hem. 

Jag har lite huvudbry över gräsmattan också. Jag trodde inte att matjord var så fruktansvärt dyrt! Får se hur vi ska få till det egentligen. Jag önskade att vi kunde så direkt på den mark vi har, men det lär ju inte gå kanske. Suck! Iofs har vi ju 100 000:- extra budgeterat för markjobb, så det borde ju gå. Men vi får se. 

Nu ska jag gå och sova så jag orkar med mina söta små monster i morgon. <3 Godnatt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar