måndag 13 april 2015

I morgon gäller det!

I morrn ska vi ha slutbesiktning på de delar som Smålandsvillan och mark/grundföretaget har gjort.
Jag är lite nervös för hur det ska gå. Tänk om dom måste fixa nått också får inte vi komma in och börja spackla, måla och tapetsera. Då blir det nog svårt att hinna innan vi måste flytta ut. Stressigt!

Jaja, i morgon vid den här tiden har vi förhoppningsvis fått nycklarna till vårt hus!

Min morbror som är målare ska hjälpa oss att spackla, så det känns oerhört skönt! Han köper dessutom med sig spackel och färg från Norge där han jobbar så det blir förhoppningsvis lite billigare.

Nu ska jag sova så jag är pigg och utvilad i morgon. Barnen är sjuka och har varit det några dagar nu så det har varit tufft ett tag. Längtar till Thomas kommer hem på fredag!

2 kommentarer:

  1. Lycka till! Det går säkert jättebra!
    Vi kommer ha kontrollbesiktning en vecka innan slutbesiktningen för att hinna ordna eventuella anmärkningar.
    Hur gör ni sen, kommer ni ha slutsamråd med kommunen när ni målat och fixat klart?

    SvaraRadera
  2. Ja, vår KA och kommunkillen var där 1 april och kollade och hittade inga anmärkningar då iaf, men då var det inte helt klart än. Borde ju inte bli så mycket anmärkningar tycker jag. Det mesta är ju gjort i fabriken.
    Ja, precis. Det blir slutsamråd med kommunen när vi målat klart. Längtar!

    SvaraRadera