lördag 25 april 2015

Intensiv vecka!

Det har varit så mycket den här veckan att jag inte ens vet var jag ska börja. Helgen som var fick vi hjälp med spacklingen av min morbror, och på söndagen var det färdigspacklat.
Sedan var måndagen första dagen tillbaka på förskolan för grabbarna och Adele var med oss och grejade i huset. Jag minns knappt vad vi gjorde när, men i måndags tror jag att vi slipade och bättrade på där det behövde spacklas mer och började tapetsera vardagsrummet. I tisdags fortsatte vi i vardagsrummet och blev klar med tapetseringen och började med de enfärgade tapeterna i barnens rum. I onsdags blev vi klar med tapeterna i barnens rum och gjorde de enfärgade väggarna i vårt rum så  i torsdags färdigställde vi vårt sovrum.
I går och i dag har vi lagt massa golv. Vi började i torsdags i barnens rum och nu har vi lagt klart i sovrummen och vardagsrummen. I köket har vi lagt några rader i kväll, innan klockan blev för mycket och barnvakterna ville hem. Jag hoppas att vi hinner en del i köket i morgon innan Thomas åker. Skulle vara så skönt att vara nästan klar. Iaf med det svåra delarna.
Pappa har målat nästan hela köket en gång i dag också, och vi är väldigt nöjda med den grå färgen vi valde. Men i morgon hoppas vi att vi hinner lägga golvet så långt i köket så vi kan ställa in kyl och frys. Vi måste säga till att golvet i vardagsrummet är klart så det kommer någon och installerar vår kamin också så det blir klart innan besiktning.

Det som är kvar att göra är:
Måla hallen och sätta en vägg tapet
Lägga golv i resten av köket och i hela hallen
Måla köket
Sätta lister och passbitar i öppningarna
Sätta in dörrar
Få kaminen installerad, men det kan vi inte styra så mycket över.

Anledningen till att jag inte uppdaterat bloggen är att Leon blev magsjuk natten till i onsdags.
I torsdags blev Adele magsjuk på eftermiddagen och natten till fredag blev jag magsjuk, vilket aldrig händer. Och natten till i dag blev Adrian magsjuk. Så nu har alla varit magsjuka utom Thomas, vilket är väldigt ovanligt. Hoppas att han håller sig frisk nu då, eftersom han åker till Norge i morgon eftermiddag. Det är inte lätt att få till ett hus när alla är sjuka hela tiden. Men det går!


Här kommer lite bilder från huset:

Vardagsrummet


Fondväggen i vardagsrummet


Barnens rum med halvlagt golv och tokiga barn


Vårt sovrum



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar