söndag 26 april 2015

Köksgolv klart!

Tanken var egentligen att inte åka till huset och jobba i dag, men när vi började med köksgolvet i går kände vi att vi ville fortsätta och komma förbi täcksidan vid ugnarna eftersom jag nog inte hade viljat göra det själv. Sagt och gjort, i morse tog vi med oss barnen och åkte dit och började. Målet innan Thomas skulle åka var att komma förbi den delen, men vi hann faktiskt klart med hela. Så skönt!
Så nu är det endast hallgolvet som måste läggas och det klarar jag själv om jag hinner innan Thomas kommer hem. Adrian gick ut och lekte med den nyinflyttade grannpojken, och det dröjde inte länge förrän han fann flera nya vänner på gatan. Jättekul att se! Vi åkte och köpte snabbmat, men när vi kom tillbaka så ville han hellre äta korv med bröd hos grannarna, vilket han såklart fick. Jag är så glad för hans skull! Där vi bor nu har han inga kompisar, och jag är väldigt dålig på playdates med andra barn som vi inte känner sedan innan tyvärr.
Min mamma var också med, så jag och Thomas kunde jobba på utan att tänka på barnen.
I morgon ska vi åka dit och städa upp massor inne så dom kan komma och installera vår kamin snart. Den är lite i vägen eftersom den står i hallen där jag vill måla, tapetsera och lägga golv.

Här är en bild på det färdiga köksgolvet. Ber om ursäkt för stöket, men städa har inte blivit prioriterat alls. ;)



Vi hade som mål att vissa saker skulle vara klar innan Thomas åkte, och det har vi klarat med råge!
Målen var att det skulle vara färdigspacklat, tapetserat i vardagsrummet och golvet lagt i vardagsrummet så vi kunde få kaminen monterad innan Thomas kommer hem nästa gång.
Så vi är helt enkelt supernöjda med hur mycket vi faktiskt har hunnit under veckan. Dessutom med magsjuka barn och mamma under veckan. Och bra blir det också! Det känns som att vi kommer hinna klart innan den 13 maj som jag skulle önska. Måste prata med vår KA också och se om han ens kan besikta den veckan. Hoppas! Annars har vi problem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar