fredag 17 april 2015

Spackling påbörjad!

Jag har varit i huset varje dag sedan slutbesiktningen blev klar. Jag älskar redan vårt hus! Och barnen med. I dag har min morbror som är målare varit i huset och spacklat. Han har kört första lagret med remsor i alla rum utom sovrummen och i morgon kommer han och kör ett varv till om jag förstått det rätt. Och sovrummen ska få remsor och en första omgång också.
Nu är äntligen Thomas hemma igen också, så nu blir det massa jobb. Ska bli så kul!
Vi var dit med lite grejer i dag och det ser så fint ut. Längtar till vi kan flytta in.

Vi måste nästan vara klar senast den 15 maj och få klart för inflytt. Annars kommer vi inte hinna så bra, eller så innerbär det att jag får flytta allt själv och städa klart lägenheten helt själv.
Thomas åker nämligen till Norge den 17 maj och blir borta i 12 dagar, kommer hem 29 maj och då ska vi vara ute ur lägenheten och ha städat och allt. Så jag hoppas att allt går bra och smärtfritt.

Nu ska jag sova och ladda inför morgondagen. Inte för att vi kan göra så mycket än, men det blir nog att städa lite på gården och så i alla fall. Men det är svårt att veta vad som ska slängas och vad som ska vara kvar till dom som satte upp huset eller vems det nu är. Är en massa pallar och iaf tre pallkragar. Dom vill ju jag behålla, men det ska väl hämtas kanske så jag vågar inte göra nått med det. Sen alla takpannor som är trasiga vet jag inte om det kan lämnas som fyllnadsmaterial till tomten mitt emot eller om vi ska åka med det till tippen.

2 kommentarer:

  1. Jo, det går bra. Jag skulle uppdatera i går, men blev magsjuk. Så det kommer en uppdatering när jag är frisk igen och fått tillbaka orken. :)

    SvaraRadera