onsdag 15 april 2015

Slutbesiktningen klar! Nu börjar arbetet!

Slutbesiktningen i går gick bra. Några anmärkningar som ska fixas bara, varav en blev fixad i morse.
Så jag fick nycklarna i går, och efter alla andra åkt så gick jag bara omkring och njöt av att det var vårt hus. Jag hade viljat stanna längre och sätta igång, men eftersom jag hade barnvakt och jag inte hade så lämpliga kläder så åkte jag hem till barnen.
Men i dag satte vi igång. Jag, barnen, mamma, pappa och Thomas syster åkte till huset med lite grejer och började. Vi bar upp all isolering till övervåningen, jag flyttade garderober, kaminen och sånt längre in i rummet så det går att spackla överallt. Det var tungt så jag gjorde inte som vi planerat, att ta in allt i tvättstuga och badrum där allt ändå är klart. Det står kvar i rummen men inte lika mycket i vägen. Sen har jag försökt dammsuga men dammsugaren var helt värdelös så jag gav upp och lät barnen leka med den i stället.
Dom älskade att vara där. Speciellt när vi bar upp isoleringen, för då var dom där uppe och byggde banor och fångstfällor till lillasyster.
Pappa, mamma och barnen var ute och plockade skruv, flyttade en brädhög som vi ska ta ut skruv och spik från och elda, och städade lite allmänt medan jag var inne och grejade.

I morgon ska jag dit med lite mer verktyg och grejer så det går att fika och ta en kopp kaffe eller te i alla fall. Och fortsätta städa på gården om vädret är okej.

2 kommentarer:

  1. Hurra! Kul att gick bra! :)
    Får man fråga vilka anmärkningarna var?
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, absolut! Dörren till tvättstugan var inte helt rak, skiljde 6 mm uppe och nere. Men den är fixad. Sen var det en låda i köket som är lite sned, den är inte fixad, och eftersom det snöade när huset kom så har det kommit vatten in under plasten mellan bjälklaget och grunden, så det måste skäras upp och tömmas på vatten och sen tejpas ihop igen. Det är inte heller fixat. Sen tror jag inte att det är så mycket mer. Får se om vi hittar nått annat också.

      Radera